Després llegir i analitzar el que ens explica el
BOE respecte a les tecnologies de la informació, podem extreure ,una vegada més,
la poca informació que hi ha respecte al primer cicle d’educació infantil. Només ens parla de treballar-les a
la segona etapa, especifica que en totes les àrees, però no aprofundeix en la
manera en que es podrien treballar i no especifica les competències que haurien
d’aconseguir els infants, quins objectius s’han d’obtenir etc. Crec que dona
una informació obvia i general per la importància que tenen les noves
tecnologies en la societat d’avui dia. A la a l’Article 8 Decret71/2008,de27dejuny,pel qual s’estableix el currículum
de l’educació́ infantil a les Illes Balears, ens diu que les tecnologies de la
informació i la comunicació s’han de treballar de forma global igual que altres
com: lògica matemàtica, la comprensió, la lectura, l’escriptura etc. I trobo
que és perfecte ja que partim del ideal d’aprenentatge
global i significatiu; és obvi que en totes les àrees podem incorporar les
noves tecnologies, ja sigui realitzant recerca, jocs específics o altres
activitats que impliquin l’ utilització dels mitjans tecnològics. Per tant, crec que en la informació que
apareix en el BOE sobre les TIC hi ha explicacions encertades i coherents sobre
les noves tecnologies a l’etapa d’infantil, però gairebé tots els articles són
simples i al meu parèixer incomplets. No parlen de la utilització d’aquestes
eines dins les aules i especifiquen que s’inicia al segon cicle, idea que
hauria d’estar obsoleta en el món educatiu actual i molt més en el BOE, al meu parèixer
també es poden treballar al primer cicle sempre i quan siguin activitats o
propostes adaptades al nivell dels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada